Pages

Friday, February 18, 2011

TaK BersUnGgUH dEngAn BerSuNGGuh SaMa PeNAt....

Apa Khabar? Harapnya semua dalam situasi luar biasa bagus dan hebat sekali... biar kita sangka kita bagus walaupun kita tak berapa bagus daripada kita rasa tak bagus sebab memang kita tak bagus.... Apa daaa.....

Ngabihkan boreh jo, nak buek apo??? Tak gitu... Maka untuk mencapai tahap bagus kita perlu bersungguh dalam apa jua yang kita lakukan. Kita perlu bersungguh, sebab tak bersungguh dengan bersungguh tu sama susah, sama penat.

Orang yang bersungguh dengan orang tak bersungguh kita boleh kenal. Orang kerja bersungguh kalau kita tengok dia macam tarik nafas pun tak sempat. Bukan main tu! Tarik nafas pun tak sempat.....
Orang yang bersungguh dia boleh hasilkan banyak benda dalam satu masa. Orang yang tak bersungguh satu kerja pun tak siap-siap. Orang yang bersungguh dia boleh puas hati dengan apa yang dia capai sebab itu takdirnya.... orang yang tak bersungguh tak boleh berasa puas sebab rezekinya terhenti dan tersekat.

Tengok, untuk berjaya memang banyak halangannya, tapi untuk gagal pun apa kurangnya. Wah, macam mutiara kata gitu! Selamat bersungguh dengan apa jua usaha murni yang kita lakukan!!!

No comments:

Post a Comment